Waarom is Wi-Fi zo belangrijk? 8 Dingen die je moet weten voordat je een Wi-Fi-systeem voor je bedrijf aankoopt

Waarom is Wi-Fi zo belangrijk? 8 Dingen die je moet weten voordat je een Wi-Fi-systeem voor je bedrijf aankoopt
Geschreven door Marcel Martens op 12-11-2020 Laatst bijgewerkt op 22-03-2024

Een Wi-Fi-systeem is veranderd van iets dat gewoon ‘leuk is om te hebben’, naar een essentiële bedrijfsinvestering. Met een kostprijs van zo’n €250 – €500 per Access Point kun je wonderen verrichten op de bedrijfsproductiviteit en je klanten een reden geven om meer geld uit te geven aan jouw onderneming.

Verbondenheid is essentieel voor de communicatie van iedere organisatie, zowel intern als extern. Netwerken en internetverbindingen voorzien ongetwijfeld in faciliteiten op arbeids- en professioneel gebied om de verschillende projecten en taken in organisaties te beheren, erover te leren, uit te voeren en te distribueren. Juist daarom speelt Wi-Fi vandaag de dag zo’n belangrijke rol in de uitvoering van functies binnen een bedrijf en zelfs nog meer als het direct gerelateerd is aan de digitale en technologische omgeving.

Investeren in een veilige Wi-Fi-oplossing is niet iets wat je overhaast doet. Er moeten heel wat beslissingen worden genomen. Daarom is het belangrijk dat je de tijd neemt om goed onderzoek te doen naar de mogelijkheden, wat ze bieden en wat bij je zakelijke behoeften past.

Je zou met gemak naar een verkoper op de hoek kunnen gaan om een Wi-Fi-systeem te kopen. Allemaal leuk en aardig, maar heb je overwogen dat je dan misschien te veel betaalt? Of dat je dan misschien een systeem koopt dat niet aan je behoeften voldoet of dat je de verkeerde Wi-Fi-serviceprovider inhuurt voor deze klus?

Dit artikel geeft je inzicht in het Wi-Fi-systeem en de functies ervan. Het is bedoeld om je te helpen een weloverwogen keuze te kunnen maken voor de beste, veiligste Wi-Fi-oplossing voor de beste prijs, welke past bij je zakelijke behoeften.

Waarom is Wi-Fi belangrijk voor je bedrijf?


Wi-Fi-technologie kan het verschil maken wanneer het op aankomt op groei of stagnatie in een steeds competitievere industrie, vooral voor kleine en middelgrote ondernemingen (MKB’s) en bedrijven die efficiënter willen omgaan met al hun middelen. Wi-Fi-verbinding heeft de afgelopen jaren een hoofdrol gespeeld dankzij de toevoeging van zakelijke mobiliteit, efficiëntie en de verbinding tussen het bedrijf, haar werknemers en haar klanten.

Volgens een onderzoek dat in 2015 door EarthLink en AirTight Networks werd uitgevoerd, heeft 28% van de bedrijven gemerkt dat de loyaliteit van hun klanten is toegenomen als gevolg van In-Store Wi-Fi in hun vestigingen. 82% van de grote en middelgrote retaildeelnemers heeft geïnvesteerd in In-Store Wi-Fi. 57% van de deelnemers in de retailsector biedt Wi-Fi aan, aan zowel hun klanten als aan hun werknemers.

Een soortgelijk onderzoek, uitgevoerd door Wi-Fi-liefhebber Steven Scheck, toonde aan dat “klanten zeker langer blijven als ze verbonden kunnen blijven”. Maar liefst 62% van de bedrijven wees erop dat hun klanten meer tijd in hun faciliteit of winkel doorbrengen als er Wi-Fi-toegang wordt aangeboden. Ongeveer 50% van de klanten geeft dan ook meer geld uit.”

Het is evident dat er een internet-koorts heerst en dat iedereen de noodzaak voelt om te investeren in Wi-Fi-technologie. Ofwel om de gebruikerservaring te verbeteren, ofwel om de infrastructuur te verbeteren door meer beveiligingssystemen te integreren, óf om het aan te bieden aan hun werknemers voor o.a. een efficiëntere werkplek.


Nog steeds niet overtuigd? Dan zijn hier de voordelen die jouw bedrijf iedere dag misloopt zo lang je geen goede Wi-Fi-verbinding hebt:

  • Verhoogt de bedrijfsproductiviteit: Een snelle en betrouwbare zakelijke Wi-Fi-verbinding doet wonderen binnen je bedrijf als het gaat om productiviteit. Met het gebruik van Wi-Fi-technologie kan de workflow in grote mate worden vereenvoudigd. Jij en je werknemers kunnen vanaf elke locatie werken met behulp van cloud-gebaseerde applicaties en tegelijk gemakkelijk verbinding maken met klanten, partners, etc. waar ook ter wereld.
  • Verhoogt de klanttevredenheid: Gratis Wi-Fi is synoniem aan een tevreden klant. Eén van de belangrijkste voordelen van het aanbieden van gratis Wi-Fi in je bedrijfspand is dat de gebruikers gelukkiger zijn. Je geeft ze een ‘freebie’ die hen beloont voor het kiezen voor jouw bedrijf, wat zorgt voor meer tevredenheid bij je klanten en voor een grotere kans dat ze terugkomen. Als je deze dienst nog niet aanbiedt aan jouw klanten, is dit een goed moment om dit in overweging te nemen, omdat je zo misschien zakelijke kansen, gratis reclame en meer omzet mist. De waarheid is dat iedereen overal verbinding met het internet wil kunnen maken en het liefst zonder hun eigen data te verbruiken, dat is veel beter. Daarom is het kunnen aanbieden van Wi-Fi binnen je bedrijf noodzakelijk om je klanten zich voor langere tijd comfortabel te laten voelen binnen jouw bedrijf. Je wil dat je klanten er zo veel mogelijk tijd doorbrengen en zich tevreden voelen. Als je een gratis Wi-Fi-verbinding aanbiedt, hebben ze een goede reden om meer tijd in je bedrijfspand door te brengen. En klanten die meer tijd doorbrengen, geven vaak meer geld uit.
  • Klantenbinding: Wanneer je klanten zich op hun gemak voelen in jouw bedrijf, zullen ze je bedrijf vaker bezoeken en langer blijven. Als je gebruikers tevreden zijn, verspreiden ze hun ervaringen via mond-tot-mondreclame, wat neerkomt op gratis marketing. Zo maken ze van je bedrijf een referentiepunt in de omgeving. Dit kan zorgen voor een hogere loyaliteit, waardoor ze worden aangemoedigd om de ervaring nogmaals op te doen en goede recensies te geven.
  • Medewerkerstevredenheid: Eén van de frustrerendste dingen waar een werknemer op de werkplek mee te maken kan krijgen is een aantal minuten naar een laadscherm te moeten staren terwijl de werknemer een mail probeert te versturen, een document probeert te uploaden of ander belangrijk werk probeert te doen. Dit kan een vrolijke stemming volledig verpesten en de productiviteit in een flits doen afnemen. Om werknemers op een prettige manier hun werk te laten doen en productief te laten zijn, moeten bepaalde hulpmiddelen worden geïnstalleerd, waaronder een snelle en betrouwbare Wi-Fi-verbinding. Van het uploaden van bestanden tot het verzenden van e-mails, tot het verbinden met klanten en partners in de buitenwereld; een betrouwbare Wi-Fi-verbinding kan dit proces soepel laten verlopen. Dit bevordert dus de productiviteit voor sneller en beter werk, met weinig of geen frustratie.
  • Biedt eigenheid en toegevoegde waarde: Het hebben van deze extra service in je pand, vestiging, kantoor, fabriek of bedrijf is een meerwaarde die je bedrijf en merkimago verbetert.
  • Merknaamversterking: De naam van jouw bedrijf op je draadloze netwerk zetten en deze personaliseren met een captive portal is vergelijkbaar met reclame. Marketing zorgt ervoor dat wanneer je iets vaker ziet, leest of hoort, het meer in je hoofd blijft hangen. Zo kun je je merk op een makkelijke en subtiele manier positioneren vanaf je Wi-Fi.
  • Betere nazorg voor je klanten: Het aanbieden van gratis Wi-Fi in je bedrijf geeft je controle over de netwerkverbinding, je kunt de startpagina configureren en aanpassen, gegevens van klanten verzamelen en advertenties direct op hun apparaten richten. Dit zorgt ervoor dat alle klanten zich bewust zijn van de speciale aanbiedingen, add-ons en van andere diensten die worden aangeboden op basis van hun interesses, zonder afhankelijk te zijn van de medewerkers op de markt.
  • Economisch gunstig voor je bedrijf: Wanneer je met de juiste provider werkt, kunnen zakelijke Wi-Fi-verbindingen kosteneffectief zijn en kost het je niet veel tijd of apparatuur om ze te installeren. Het biedt ongetwijfeld een aanzienlijk rendement op de investering, als we kijken naar alle bovenstaande voordelen.

DINGEN DIE JE MOET WETEN/OVERWEGEN VOORDAT JE INVESTEERT IN EEN Wi-Fi-SYSTEEM VOOR JE BEDRIJF


 

1) Wat voor type Wi-Fi wil je?


Voordat je investeert in een Wi-Fi-ysteem voor jouw bedrijf, is één van de eerste dingen waar je rekening mee moet houden het type Wi-Fi waar je voor gaat. Er zijn verschillende soorten standaarden. Achter het Wi-Fi-label staan allerlei aanduidingen voor de verschillende soorten Wi-Fi-netwerken, maar in principe draait het om drie dingen:

  • Hoe ver reikt het draadloze signaal? = Bereik
  • Hoeveel data kan het signaal verzenden? = Snelheid
  • Is het compatibel met andere normen? = Compatibiliteit

Tot de verschillende typen standaarden behoren: Wi-Fi 1, 2, 3, die voor verouderde apparaten zijn, en Wi-Fi 4, 5 en 6, voor nieuwere apparaten. Deze normen wijzen op een serie regels, voorwaarden en eisen waaraan apparaten, die een bepaald type norm gebruiken, moeten voldoen.

De meest recente Wi-Fi-standaarden zijn achterwaarts compatibel, dus als je een apparaat koopt dat gebruikmaakt van de nieuwste Wi-Fi-standaard, werkt het op alle netwerken die een oudere standaard ondersteunen. Maar dit werkt niet andersom. De nieuwe zijn niet compatibel met de oudere.

Op dit moment is de Wi-Fi 5-oplossing de meest gebruikte in de industrie, omdat deze zorgt voor de benodigde balans tussen bereik, netwerkprestaties en ondersteuning als het gaat om de beweging van gebruikers tussen sites met hun apparaten (apparaatmobiliteit). Hiermee wordt tegemoet gekomen aan een breed scala aan draadloze transmissiebehoeften. Met de introductie van de Wi-Fi 6-oplossing in 2019 moeten ondernemers zoals jij echter gaan kijken naar de toekomst van de Wi-Fi-technologie.

2) Wat zijn de 5 dingen belangrijkste dingen om te weten over Wi-Fi 6 voor een ondernemer?


De Wi-Fi 6-oplossing is de nieuwste van de Wi-Fi-normen, die wordt geleverd als een enorme upgrade van de Wi-Fi 5. Het doel is om te voldoen aan de groeiende behoefte aan Wi-Fi-verbindingen in de wereld van vandaag.

Wi-Fi 6 biedt veel meer en belangrijkere functies dan de oudere standaarden, met name die van Wi-Fi 5. Het lost veel problemen op die zich voordoen bij het gebruik van Wi-Fi 5, zodat je altijd het sterkste, duidelijkste en meest stabiele signaal op al je apparaten hebt.

Belangrijke voordelen van de Wi-Fi 6 oplossing zijn:

  • Het heeft een groter bereik en een grotere dekking. Wi-Fi 6 kan bredere gebieden bestrijken dan Wi-Fi 5. Nu kun je verbinding maken vanaf langere afstanden en toch genieten van kwaliteitsvolle snelheid en overdracht van gegevens.
  • Met Wi-Fi 6 kun je beter, meerdere apparaten beheren dan ooit tevoren. Dankzij deze technologie is het mogelijk om de prestaties van alle apparaten die op het netwerk aangesloten zijn te verbeteren. Nu kun je meer gegevens naar meer apparaten sturen in minder tijd in vergelijking tot Wi-Fi 5.
  • Het biedt een betere snelheid dan Wi-Fi 5. Echte snelheidstesten hebben aangetoond dat Wi-Fi 5 een snelheid tot 262Mbs (megabits per seconde) aan kan bieden, in vergelijking met Wi-Fi 6 die maar liefst 378Mbps kan bieden, wat een grote verbetering is.
  • Het ondersteunt oudere Wi-Fi-standaarden. Wi-Fi 6 is in staat om verbinding te maken met elk apparaat, zelfs als het werkt op basis van oudere standaarden. Met andere woorden, een gadget met een Wi-Fi 6-verbinding zal bijvoorbeeld ook in staat zijn om andere netwerken te gebruiken die alleen Wi-Fi 4 of Wi-Fi 5 ondersteunen.
  • Wi-Fi 6 verbruikt minder energie dan Wi-Fi 5. Een lange lijst van veelgebruikte apparaten, zoals laptops en tablets, zullen met Wi-Fi 6 minder energie verbruiken. Hierdoor kan je toestel meer batterij besparen en gaat deze langer mee dan bij Wi-Fi 5.

De komst van Wi-Fi 6 brengt veel voordelen met zich mee ten opzichte van oudere standaarden, met name ten opzichte van Wi-Fi 5. Daarbij is het belangrijk dat je naar deze nieuwe standaard kijkt, want het is de beste manier om optimaal te profiteren van de voordelen van een Wi-Fi-systeem voor je bedrijf.

Met Wi-Fi 6is je netwerk zeker klaar voor de toekomst van Wi-Fi-technologie, aangezien je je apparatuur de komende 3-5 jaar niet meer hoeft te upgraden. Bovendien garandeert het een soepeler en efficiënter gebruik voor zakelijke doeleinden. De prijs is ook zeer vergelijkbaar met de prijzen die alleen de oudere standaarden ondersteunen.

 

3) Wat je moet weten over een Wi-Fi-Access Point?


Een Wi-Fi-Access Point is een apparaat dat een draadloos lokaal netwerk (WLAN) creëert, meestal in een gebouw. Het helpt de dekking van een bestaand netwerk uit te breiden, terwijl het meer gebruikers in staat stelt om verbinding te maken. Access Points kunnen 60-250 of meer verbindingen tegelijk verwerken. In een situatie waarin je Access Points in en rond je bedrijfspand installeert, kunnen aangesloten gebruikers zich vrij bewegen van kantoor naar kantoor zonder dat de verbinding wordt verbroken. Dit komt omdat hun apparaten tijdens het verplaatsen van het ene naar het andere Access Point verschuiven zonder merkbare onderbreking.

De dual- en tri-band Access Points zijn twee opvallende vormen van connectiviteit waar ondernemers zoals jij op moeten letten als het gaat om de technische specificaties van Wi-Fi. Dual-band houdt in dat het Access Point tegelijkertijd transmissie op de 2.4GHz en 5GHz (Gigahertz) bandbreedte mogelijk maakt. Dat wil zeggen dat je gebruik kunt maken van een 2.4GHz Wi-Fi-netwerk en een 5GHz Wi-Fi-netwerk met behulp van hetzelfde Access Point.

Tri-band daarentegen gaat een stapje verder dan de dual-band. Tri-band biedt drie onafhankelijke en dedicated draadloze netwerken, waardoor één transmissie op de 2.4GHz-bandbreedte en twee op de 5GHz-bandbreedte tegelijk mogelijk is. Dit type Access Point ondersteunt meer gelijktijdige gebruikers, heeft een betere stabiliteit dan de dual-band, biedt betere netwerkprestaties tijdens drukte en ondersteunt o.a. een breder scala aan oudere apparaten.

 

4) Zijn poorten en verbindingen belangrijk?


Jazeker!…Dit is erg belangrijk als je het over een Wi-Fi-systeem hebt, omdat het bepalend kan zijn voor de snelheid waarmee je een verbinding kunt maken via een netwerkkabel. Als ondernemer is het belangrijk om te weten dat je minstens een 1Gbps (Gigabyte per seconde) geschikte switch met PoE-poorten (Power over Ethernet) nodig hebt en evenveel poorten als je Access Points hebt. Dit betekent dat als je 4 Access Points hebt, je een switch met 4 PoE poorten nodig hebt.

De prijsklasse hiervoor is afhankelijk van het aantal poorten dat je nodig hebt. Als je bijvoorbeeld 48 poorten nodig hebt, kan het je ongeveer €3.500 kosten voor zo’n switch, terwijl 4 poorten (1Gpbs switch met PoE) je ongeveer €75 kunnen kosten.>

 

5) Wat is de uitvoeringstermijn voor de implementatie?


Als je vandaag een Wi-Fi-oplossing bestelt, hoef je niet te verwachten dat alles morgen al helemaal gereed is. De implementatie van een Wi-Fi-oplossing voor je bedrijf is een serieuze klus welke dagen werk in beslag kan nemen, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad en de grootte van het gebouw. Het proces gaat gepaard met een heleboel zaken zoals het ontwerp van de beveiliging, o.a.: Hoeveel SSID’s worden er verstuurd? Wordt het beheerd in de cloud? Wordt het bewaakt? Is de configuratie afgestemd op het aantal signalen dat je wil?

 

6) Is grootte, vorm en ontwerp belangrijk bij de keuze van een Wi-Fi-systeem?


Voor sommige mensen is esthetiek alles. Sommige ondernemers zijn misschien specifiek over hun wensen op het gebied van grootte, vorm en design, om hun bedrijfspand de gewenste uitstraling te geven.

Wi-Fi-Access Points zijn er in verschillende vormen en maten, afhankelijk van het merk. In sommige gevallen kan met name de grootte een belangrijke factor zijn wanneer er in een Wi-Fi-oplossing wordt geïnvesteerd. Als je gebouw bijvoorbeeld zes verdiepingen heeft en je hebt twee Access Points per verdieping nodig, dan heb je in totaal twaalf Access Points nodig om een goede dekking binnen je gebouw te verkrijgen. Voor deze vele Access Points zou je kunnen overwegen om het onderwerp ‘grootte’ te bespreken.

Al met al is het heel belangrijk om de kwaliteit van de apparatuur altijd voorop te stellen. Laat de kwaliteit nooit ten koste gaan voor de esthetiek bij het kiezen van een Wi-Fi-oplossing voor jouw bedrijf.

 

7) Wat zijn de kosten voor het aanschaffen van een Wi-Fi-systeem (inclusief verborgen kosten)?


Als je overweegt om een Wi-Fi-oplossing voor je bedrijf aan te schaffen, omvatten de totale kosten alles wat nodig is voor een volledig functioneel Wi-Fi-systeem, zoals:

  • Een Access Point (middelgrote en grote ondernemingen): Afhankelijk van jouw behoeften en van het Access Point, kan dit de beste oplossing zijn. Vooral voor middelgrote en grote ondernemingen. De prijs hiervoor is ook afhankelijk van bepaalde zaken, zoals o.a. merk en kenmerken. De Aruba-Access Points kunnen variëren van €195 – €1.495.
  • Internetkosten: Aangezien verschillende Internet Service Providers (ISP’s) verschillende diensten en prijzen hebben, is dit afhankelijk van de Internet Service Provider zelf. De standaard internetprijzen variëren van €50 tot €1.000, afhankelijk van de snelheid en SLA.
  • Switches: Afhankelijk van het aantal Access Points heeft u PoE-compatibele switches nodig. Zie punt 4 voor de prijsklassen.

Verborgen kosten voor de aanschaf van een Wi-Fi-systeem doen zich meestal voor in de vorm van installatiekosten en kosten voor elektriciteitswerkzaamheden. De installatiekosten zijn afhankelijk van uw installateur. De kosten variëren echter tussen de €150 – €10.000, afhankelijk van de grootte van je bedrijfspand en je specifieke eisen.

 

8) Hoe kies ik een betrouwbare Wi-Fi-dienstverlener uit?


Er bestaan verschillende dienstverleners die premium Wi-Fi-diensten aanbieden aan klanten zoals jij. Het is echter wel belangrijk om rekening te houden met een aantal belangrijke aspecten bij de keuze met wie je in zee gaat. Jouw keuze kan het verschil maken tussen gelukkig of gefrustreerd zijn. Deze tips zullen je helpen de juiste keuze te maken en je gemoedsrust te behouden:

  • Het type aansluiting / snelheid: Op dit moment zijn er bedrijven die glasvezelinternet aanbieden en andere bedrijven gaan door met kabel/koper-verbindingen. Je kunt jezelf afvragen wat de invloed hiervan is. Het is bewezen dat glasvezel de signalen veel beter geleidt, omdat er geen storingsproblemen zijn. Het biedt snelle en betrouwbare verbindingen met snelheden van 1 gigabit of meer per seconde. Het is de beste keuze voor data-intensieve toepassingen en biedt hoge downloadsnelheden, lage latency en betrouwbaarheid.
  • Technische ondersteuning: Dit is erg belangrijk bij de keuze voor een Wi-Fi-dienstverlener. Als klant is er niets beter dan de beschikking te hebben over technische ondersteuning op ieder gewenst moment in geval van storingen. Het vermogen om op deze situaties te reageren maakt het verschil in de verwachtingen die je als klant hebt van een dienst.   Communicatie met het bedrijf is essentieel. Bieden zij onmiddellijke hulp? Of hoor je ingesproken berichten als je de technische dienst belt en moet je uiteindelijk een bericht achterlaten op het antwoordapparaat?   Wanneer er een probleem is, wat extreem frustrerend kan zijn voor de gebruiker, komt het er allemaal op aan hoe een Wi-Fi-dienstverlener met dit soort incidenten omgaat en hoe snel je een oplossing kunt vinden.
  • Servicekosten: De kosten van de dienst zijn zeer belangrijk bij de keuze van een Wi-Fi-dienstverlener en elke serviceprovider biedt verschillende prijzen aan. Het is belangrijk dat je de prijzen vergelijkt en gaat voor de prijzen die passen bij jouw budget en behoeften. Breng echter nooit de kwaliteit in gevaar voor een paar euro. Let op de prijzen en wat het bedrijf in ruil daarvoor aanbiedt om ervoor te zorgen dat je de beste optie voor jouw bedrijf kiest.
  • Kwaliteit en professionaliteit: Niemand houdt ervan om een groentje in te huren om het werk van een professional te doen, dus het is belangrijk dat je aandacht besteedt aan het vermogen van je dienstverlener om perfect werk af te leveren dat voldoet aan je eisen. Neem de tijd om hun websites door te nemen om meer inzicht te krijgen in de betrouwbaarheid, het aanbod, de ervaring en de kwaliteit van de apparatuur waar ze gebruik van maken.   Voor een bedrijf als dat van jou is het noodzakelijk dat je een dienstverlener inhuurt die gebruik maakt van professionele ‘business-grade’ hardware, in plaats van ‘middle class’ hardware of ‘consumer-grade’ hardware. Dit komt omdat professionele business-grade hardware betrouwbaarder is, van hogere kwaliteit is en de tand des tijds kan doorstaan. Hiervoor betaal je wel een specifieke prijs, die afhankelijk is van je dienstverlener.
  • Beveiligingsontwerp: Beveiliging is één van de belangrijkste aspecten voor internetgebruikers. Het beveiligingsontwerp is erg belangrijk wanneer je een Wi-Fi-dienstverlener kiest om mee te werken. Het is belangrijk om een dienstverlener te kiezen die betrouwbare en standaard beveiligingsoplossingen biedt, die belangrijke bedrijfsbestanden, bankrekeningsleutels en wachtwoorden beschermt en identiteitsdiefstal op sociale netwerken voorkomt. Afhankelijk van je bedrijfsbeleid kun je jouw conclusies trekken en een betrouwbare Wi-Fi-dienstverlener selecteren die je gemoedsrust geeft, omdat je weet dat je zakelijke bestanden te allen tijde veilig zijn.

 

Conclusie


Het is belangrijk dat je investeert in de juiste Wi-Fi-oplossing en niet zomaar een oplossing die toevallig net op je pad komt. Dus in een systeem dat de productiviteit en een vloeiend werkproces zonder onderbrekingen garandeert, zodat je geen kostbare tijd verliest in je bedrijfsvoering.

Het beste deel van dit alles is dat er weliswaar producten en infrastructuren zijn die ontworpen zijn voor grote bedrijven, maar dat er ook een mogelijkheid is om deze producten te combineren en zo tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van verschillende projecten met verschillende afmetingen. Als deze strategie correct wordt gepland en uitgevoerd kunnen er betere resultaten worden behaald met een lagere investering voor het midden- en kleinbedrijf. Het belangrijkste is om helder inzicht te krijgen in de aard van het bedrijf en zo precies te kunnen bepalen welke verbindingsmogelijkheden er moeten worden geboden.


in Blog
Waarom is Wi-Fi zo belangrijk? 8 Dingen die je moet weten voordat je een Wi-Fi-systeem voor je bedrijf aankoopt
Marcel Martens 12 november 2020

Deel deze post

Labels

Onze blogs

Aanmelden om een reactie achter te laten
Cloud-opslagdiensten: Wat is het verschil tussen Office 365, Dropbox & G-Suite