10 Dingen om op te letten bij je keuze voor een Managed IT Service Provider

10 Dingen om op te letten bij je keuze voor een Managed IT Service Provider
Geschreven door Marcel Martens op 25-08-2020 Laatst bijgewerkt op 22-03-2024

Nu je besloten hebt om voor een Managed IT Service Provider te gaan, zijn er een aantal zaken waar je op moet letten. Net zoals jouw bedrijf bepaalde waarden heeft, moet de IT-dienstverlener er ook de juiste waarden en cultuur op nahouden.

Naast de expertise die je IT-dienstverlener kan inbrengen, is het belangrijk dat de dienstverlener in kwestie dezelfde waarden en opvattingen nastreeft. Deze factoren moeten de leidraad zijn bij je keuze voor een Managed IT Service Provider. Vind je deze waarden niet terug? Zoek dan verder naar een geschikte dienstverlener die wel bij jouw bedrijf past.

Dit zijn de 10 belangrijkste factoren waar je op moet letten:

Aandacht voor detail

Het is erg belangrijk dat een IT-dienstverlener goed op details let. De IT-wereld is een complexe wereld, waarbij elk detail van belang is. Als je een partner hebt die geen aandacht besteedt aan detail, loop je het risico te worden blootgesteld aan zaken die schadelijk zijn voor jou en je systemen. Het is dan ook essentieel dat de partner waar je voor kiest oog heeft voor detail.

Uitstekende klantenservice

Wanneer je op zoek bent naar een Managed IT Service Provider, zou je in het bijzonder aandacht moeten besteden aan de manier waarop zij hun klanten beheren. Zijn ze bereid om die extra stap te nemen om hun klanten tevreden te stellen? Dit moet een prioriteit zijn als ze zaken met je willen blijven doen. Hoe reageren ze op downtime op een ongewoon tijdstip? Dit zijn de statistieken om op te letten.

Veelzijdigheid

Het is belangrijk dat je Managed IT Service Provider veelzijdig is; zij kunnen je een scala aan diensten aanbieden die je op het pad richting succes kunnen zetten. Het zou niet nodig moeten zijn om én een dienstverlener in de arm te moeten nemen voor de afhandeling van je Cloud-oplossing en met nog een andere dienstverlener samen te moeten werken voor de uitvoering van de dienstverlening met betrekking tot je draadloze apparatuur. Dit moet gerealiseerd kunnen worden door één bureau met het juiste aanbod en welke over de juiste capaciteiten beschikt.

Scherpe tarieven

Als bedrijf is het noodzakelijk om een budget aan te houden. Hoewel de tarieven niet je voornaamste reden zouden moeten zijn bij het kiezen van een dienstverlener om je IT-services te beheren, komt het op een bepaald moment wel ter sprake. Het juiste tarief is doorslaggevend om te bepalen of zij al dan niet het juiste bureau voor je zijn.

Talentenvijver

Met diversiteit en bereik komt de noodzaak te beschikken over een talentenvijver, waardoor je erop kunt vertrouwen dat de meest vooruitstrevende diensten worden aangeboden die jouw bedrijf nodig heeft. Je moet er zeker van zijn dat de dienstverlener weet wat ze doen en dat ze de benodigde mankracht in huis hebben om dit te realiseren.


Aanpassingsvermogen

De IT-dienstverlener waar je voor kiest moet flexibel zijn en zich kunnen aanpassen aan je eigen specifieke behoeften. De dienstverlener moet aan jouw behoeften voldoen, niet andersom. Als je merkt dat je IT-dienstverlener probeert om de dingen naar hun eigen hand te zetten, moet je de zaken nog eens goed bekijken. Ze kunnen natuurlijk advies geven, maar het moet wel duidelijk zijn dat ze jou moeten helpen, ongeacht het pad waar je voor kiest.

Reputatie

Je wil kiezen voor een IT-dienstverlener dat de tand des tijds heeft doorstaan. Hoe lang bestaat het bedrijf al? Een paar maanden? Dat is niet goed genoeg! Je zou moeten kijken naar IT-dienstverleners die een betrouwbare reputatie hebben. Dat is nodig om er zeker van te zijn dat de zaken vlekkeloos verlopen.

Branchekennis

Hoe goed kent de IT-dienstverlener jouw branche? Bedienen ze andere klanten die in je branche actief zijn? Wellicht wil je dit onderzoeken. Het alleen beschikken over de juiste infrastructuur volstaat niet; de applicatie moet aansluiten bij de specifieke behoeften van jouw sector. Is de dienstverlener zich hiervan bewust of zijn ze van plan dit in de praktijk te gaan leren?

Proactieve support

Een wezenlijk verschil tussen een Managed IT-dienstverlener en een computerbedrijf is het feit dat een Managed IT-dienst voortdurend proactieve ondersteuning biedt. Je kunt er gerust op zijn dat je netwerken en infrastructuren naar behoren zullen functioneren. Die ononderbroken ondersteuning is wat het verschil maakt.

Jouw succes is prioriteit

Hoe goed begrijpt de dienstverlener jouw bedrijfsdoelstellingen? Hebben ze er vertrouwen in dat ze je kunnen helpen bij het bereiken van deze doelen, of werken ze alleen om betaald te krijgen? Natuurlijk zullen ze je het antwoord geven dat je wil horen, daarom is het aan jezelf om dit uit te zoeken.

Doorloop het proces van de screening van je IT-dienstverlener niet overhaast. Neem er de tijd voor. Als je niet helemaal zeker bent van een bepaald aspect, stel dan vragen en observeer aandachtig. Uiteindelijk wordt het vanzelf duidelijk welke dienstverlener goed bij jouw bedrijf past.


 


in Blog

Deel deze post

Labels

Onze blogs

Aanmelden om een reactie achter te laten
10 redenen waarom online back-ups beter zijn dan back-ups op locatie